Hírek

GINOP-3.2.2.-2016 pályázat társadalmi egyeztetésen

Társadalmi egyeztetésre megjelent a régen várt GINOP-3.2.2-es pályázat (Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása). A pályázati dokumentáció itt található: https://www.palyazat.gov.hu/node/59669

Ez a pályázat közvetlenül támogatja a magyar kis- és középválllatokat a komplex vállalatirányítási rendszerek beszerzésében és üzemeltetésében. Műszakilag nagyon hasonlít a régebbi folyamatmenedzsment pályázatokra (pl. KMOP-2011-1.2.5), ezért számunkra ismerősek az elvárások.

A társadalmi egyeztetés megindítása azt jelenti, hogy várhatóan néhány héten belül (valószínűleg szeptember végén) kiírják a.

A tervezet szerint november 2-től lehet benyújtani az igényeket.



Folyamatos az EKÁER modul karbantartása

Mint sokunk számára ismert, az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER) kiforratlansága miatt rendszeresen (1-2 havonta) változik az elektronikus interfész, amivel a vállalatirányítási rendszerek kommunikálni képesek a központi EKÁER rendszerrel.

Szerencsére a Flexium EKÁER modul fejlesztésének már kezdeti szakaszában (2014 decemberében) nyilvánvaló volt számunkra, hogy informatikailag milyen kiforratlan az EKÁER. Illetve az is, hogy a merev szabályoknak és az informatikaileg korrektnek tűnő kidolgozásnak nincs sok közük a a valósághoz (értsd a KKV szektorban szükséges rugalmassághoz és komplexitáshoz). Így már a kezdetektől úgy terveztük meg a rendszert, hogy minden kommunikációt letárolunk EKÁER-számonként összegyűjtbe. Ez konkrétan azt jelenti, hogy minden Flexium-ból küldött üzenet teljes tartalmát letároljuk, és mellé archiváljuk a válasz üzenetet is. Mind sikeres, mind sikertelen kérés esetén.



A real time pénzügyi, logisztikai ERP rendszerek sajátosságai

Real-time pénzügyi és logisztikai rendszerek

A kis- és középvállalatoknál használt modern ERP rendszereknél általában két kulcsszó szokott felmerülni, mint alapvető elvárás: integrált és real-time legyen.

Mit jelent az, hogy real-time?

Ez azt mutatja, hogy minden információ valós időben kerül lerögzítésre, és a rendszerből kinyert információk mindenkor az éppen aktuális állapotokat mutatják. Praktikusan azt, hogy nincsenek vagy csak minimálisak a "feladások", "modulok közötti átadások", stb. Ebből is adódik, hogy egy real-time rendszernek mindenképpen integráltnak is kell lennie. De ez fordítva már nem igaz.



Az integrált ERP rendszerek rövid története

ERP rendszer, integrált, Vállalatirányítási rendszer, történelem

A vállalatirányítási rendszerek együtt fejlődtek az informatikával, s a különféle technikai lehetőségekkel. Míg a kezdetekben az ERP rendszerek termelésirányítási rendszerekből nőttek ki, addig a XXI. században már a világ legnagyobb vállalatain kívül egészen a mikro-vállalatok is ERP-k segítségével irányítják magukat, optimalizálják az értékesítési, termelési, beszerzési, stb. működésüket.

Az ERP tehát egy átfogó fogalom lett, s ide sorolhatunk minden olyan rendszert, ami közvetlen, vagy közvetett módon a vállalatirányításhoz társítható. A kezdetekben „buta” programok (pl. számlázás, könyvelés, készlet gazdálkodás, stb.) integrációjára fókuszáltak, idővel minenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy a hatékonysághoz teljes integráltságra van szükség. Az integráltság nélkülözhetetlen és egyeduralkodó fogalom lett az ERP rendszerek világában. Az elsődleges cél, hogy az egyszeri adatbevitelt követően a szoftver életre keljen, s a moduljai tökéletes harmóniában dolgozzák fel a kapott információkat. Ezzel minimálisra csökkenthetők az emberi mulasztások és a rendszer pontosabbá és kiszámíthatóbbá válik.



Logisztikai funkciók a Flexium-ban

Ahogy említettünk már egy korábbi cikkünkben (A logisztika és az integrált ERP rendszerek kapcsolata), a logisztika területe teljesen átöleli egy cég működését. Ha tanácsadási oldalról nézzük, akkor a logisztikai tanácsadó mindenhez ért a pénzügy, könyvelésen kívül. És ezzel meg is válaszoltuk, hogy egy ERP szemszögéből mi is a logisztika: Minden, kivéve a könyvelés, számvitel.

A Flexium-on belül szorosan véve milyen az alábbi folyamatok (funkciók) tartoznak a logisztikához.

  • Beszerzési folyamatok
    • Ajánlat kérés, ajánlat
    • Több hónapot/hetet átívelő időszakos előrejelzés
    • Szállítói rendelés, visszaigazolás
    • Bejövő szállítólevél
    • Szállítói visszaáru
    • ...
  • ...



Java alapú vállalatirányítási rendszerek?

A vállalatirányítási rendszerek tervezésekor rendkívül sok szempont felmerülhet. Ezek közül csak néhányat szeretnék megemlíteni:

  • Hosszú életciklus: A rendszer fejlesztésének kezdetétől akár 15-20 évet is ki kell szolgálnia
  • Széles funkcionalitás: Nagyon sok funkciót, modult kell kifejleszteni stabil alapokon
  • Gyors fejleszthetőség: Nagyon gyorsan kell tudni reagálni a piaci viszonyokra, a vevői igényekre, így kis erőforrással, gyorsan kell tudni fejleszteni a rendszert
  • Robusztusság: A funkciók bővülésének nem szabad hatással lennie az alap funkciókra, a rendszer stabilitására
  • Platform függetlenség: Sok ügyfél sokfajta platformon, sokféle konfigurációban futtatja ugyanazt a rendszert
  • ....

Ezen - és sok más - igényeknek kell megfelelnie egy modern rendszernek. Ehhez mi a Java programozási nyelvet (platformot) választottuk.



Projekt-vezetés és változás menedzsment fontossága az ügyviteli szoftver sikeres bevezetésénél!

Projektmenedzser, projekt-vezetés, ügyviteli szoftver, kommunikáció, változás menedzsment

Előző cikkünkben alapvető információkat osztottunk meg az ügyviteli szoftverek bevezetésével kapcsolatos legfontosabb tényezőkről, s megemlítettük azt is, hogy a minőségi bevezetéshez nélkülözhetetlen egy jól képzet projektmenedzser. A projektmenedzser legfőbb feladata pedig a megfelelő kommunikáció, egyrészt a bevezetést végző cég felé, másrészt a saját cég alkalmazottai felé. Az alkalmazottak befogadási hajlama is nagyban függ attól, hogy a projekt vezetője miként kommunikál, s megfelelően tájékoztatja-e a végfelhasználókat az esedékes változásokról, s azok pontos idejéről.



Miért fontos a kommunikáció az ERP rendszerek bevezetésekor?

ERP rendszer, kommunikáció, projekt vezető, menedzselés

Kétségtelen tény, hogy az ERP rendszerek nem egyszerű házipénztár programok. Bonyolult felépítésük a kezdő felhasználók számára érthetetlen, s a megismerésükhöz meglehetősen sok idő kell. Egy modern ügyviteli szoftver ergonomikus, jól átlátható, s a kezelésének elsajátítása is egyszerű. Fontos szempont, hogy homogén legyen: Ha egy munkatárs átérzi a rendszer logikáját, el tud igazodni már egy-két modul funkcionalitásán, onnantól egy jó rendszerben nem veszik el sehol, mindenhol rögtön "otthon találja magát". Ugyanakkor még az ilyen rendszerek bevezetése esetén is nélkülözhetetlen a megfelelő figyelem és odaadás, mivel a kezdeti szakaszokon számtalan további tényező múlik.



Ellenőrzött számvitel: NAV vizsgálat alatt a vállalatirányítási rendszerek?

NAV, Adóhatóság, adó, vállalatirányítási rendszer

A közelmúltban felröppent a hír, amely szerint az adóhatóságok az ellenőrzéseik során januártól a vállalatirányítási rendszerekbe is teljes körű betekintést nyerhetnek, s azon belül szinte bármilyen műveletet lebonyolíthatnak. Ettől a hírtől természetesen több cég is megijedt, azonban ha alaposabban is megvizsgáljuk az új törvénymódosítást, könnyedén észrevehetjük, hogy ez a vállalatirányítási rendszereket használó cégek esetében pozitívum. Hogy miért?



Milyen szerepet kapnak a felhő alapú CRM rendszerek 2014-ben?

Nem kérdéses, hogy az utóbbi időben a CRM rendszerek egyre elterjedtebbek, s ez nem is csoda, ugyanis a pillanatnyi gazdasági helyzet igényli a minőségi kidolgozású, hatékony rendszereket, amelyek nélkül napjainkban elképzelhetetlen a vállalatirányítás. Ez várhatóan a 2014-es évre még inkább igaz lesz ugyanis a cégek érezhetően egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a leendő vásárlóikat és ügyfeleiket egyenként megszólítsák, méghozzá személyre szabott ajánlatokkal.



Mac platformon tud a vállalatirányítási rendszer angolul?

Platform független, Mac, Machintos, Linux, Windows, biztonság, Vállalatirányítási rendszer angolul

Ahogyan számtalan egyéb folyamat, úgy a hatékony szoftveres vállalatirányítás is Nyugaton kezdte el először bontogatni a szárnyait. Így az első sikeres vállalatirányítási rendszerek ott jelentek meg, s a fejlődésük azóta is töretlen. Az USA területén kivételesen nagy kereslet van a minőségi ERP rendszerekre, azonban ez a régió nagyban különbözik az európai piactól. Nincs ez másként a használatban lévő platformok kapcsán sem.

Míg hazánkban a nagyobb vállalatok is leggyakrabban Windows rendszereket használnak, addig nyugaton a Macintosh alapú rendszerek is elterjedtek, így alapkövetelmény, hogy a „vállalatirányítási rendszer angolul” is tudjon, no és kompatibilis legyen az ott használt operációs rendszerekkel. A Flexium vállalatirányítási rendszer esetén a megfelelő kompatibilitás nem kérdéses, ugyanis rendszerünk bármely platformon biztossággal használható.



Kontrolling egy minőségi termelésirányítási rendszerben!

Projekt-kontrolling, termelésirányítás, minőség, logisztika, integrált ERP rendszer, termelés, termék, készletgazdálkodás

Nem kérdéses, hogy a termelésirányítási feladatok ellátásához nagy odafigyelésre, s legfőképp egy jól működő rendszerre van szükség. Ilyen egy minőségi termelésirányítási rendszer is, amely minden esetben elősegíti a termelési folyamatok minél gyorsabb és zökkenőmentesebb lebonyolítását. Ugyanakkor a termelésirányítási rendszer önmagában nem elég a garantált sikerhez, mivel a rendszer szerves részét kell hogy képezze a projekt-kontrolling is.



Egyre népszerűbb a felhő alapú vezetői információs rendszer!

Kétségtelen tény, hogy az informatika napjainkban egyre csak fejlődik, s napról napra új lehetőségek látnak napvilágot, amelyek természetesen változásokat hoznak a hétköznapokba is. Ilyen lehetőség volt a felhő alapú adattárolás is, ami idővel a vezetői információs rendszerek kapcsán is megjelent, s azóta is csak terjed. Ez nem is csoda, mivel egy olyan univerzális lehetőségről van szó, amely óriási szabadságot ad, s emellett kényelmessé és hatékonnyá teszi a vállalatirányítást.

Felhő, távoli elérés, cloud, szerver, VPN, titkosítás, archiválás, felhő alapú adat tárolás

Hogy miről is van szó pontosan?



Pénzügyi modul a vállalatirányítási rendszerekben

Pénzügy, bank, pénztár, mobil iroda, modulok

A vállalatirányítási rendszerek manapság már összetett és univerzális megoldást kínálnak minden olyan cég számára, aki a legkülönfélébb információkat egy helyen szeretné látni, s könnyedén szeretné kezelni azokat. Egy ilyen rendszer egyik alap pillére a pénzügyi modul, mely természetesen szorosan integrálódik a könyvelési modullal. A pénzügyi modul általános feladata a partner folyószámla, azaz a vevői követelések és a szállítói tartozások nyilvántartása.

Rendkívül fontos, hogy ezen adatok kezelése valóban zökkenőmentesen történjen, és mindig naprakész (real-time) adatok álljanak rendelkezésre. Természetesen a pénztári, illetve banki tranzakciók lebonyolítása is ennek a modulnak a feladata.



A logisztika és az integrált ERP rendszerek kapcsolata!

Logisztika, integrált ERP rendszer, termelés, termék, készletgazdálkodás

A logisztika az eredeti definíció szerint egy zárt folyamaton belüli felügyelet, amely kiterjedhet a munkaerőre, termékekre, s szinte bármire, ami a termeléshez közvetlen, vagy közvetett módon köthető. Ez egy olyan tudomány, amely óriási tapasztalatot, koncentrációskészséget és természetesen tudást feltételez. A kis- és közép-vállalatoknál ez a terület főleg az anyagmozgatást fedi le: szállítás, raktározás, anyag-összekészítés (komissió), stb. De közben ehhez a területhez közvetlenül kapcsolódik a teljes beszerzési és értékesítési folyamat is kezdve az értékesítési ajánlat adástól egészen a tömeges számlázásig. És természetesen nem szabad elfelejteni a gyártásról sem.

Így tágabban értelmezve egy kereskedő és/vagy gyártó cégnél a könyvelési és pénzügyi feladatokon kívül szinte minden többé-kevésbé logisztika egy integrált vállalatirányítási rendszerben.



Számvitel a webáruházban? Egy integrált vállalatirányítási rendszerrel megoldható!

Webáruház, webshop, vállalatirányítási rendszer, integráció

Nem kérdéses, hogy a webáruházak manapság meglehetősen fontosak a kereskedelemben, sőt a kereskedelmi élet meghatározó szegmenségé nőtték ki magukat. Az internetről rendelő vásárlók száma évről-évre nő, ahogy külföldön úgy természetesen Magyarországon is. Ugyanakkor a megnövekedett igényekhez nem képes minden webáruház tulajdonos jól alkalmazkodni, s ezek a cégek idővel elveszítik a vásárlóközönségüket, s végül teljesen eltűnnek a kereskedelemből. Így a minőségi és átlátható kereskedelemhez egy integrált vállalatirányítási rendszer nélkülözhetetlen, s erre a tényezőre mindenképp érdemes gondolni!



Elvárások és logisztikai feladatok az új ügyviteli rendszer bevezetése során!

Ahogyan azt előző cikkünkben említettük, az ügyviteli rendszer bevezetése alkalmával kiemelten nagy szerep jut az előkészületeknek, s a megfelelő információk beszerzésének. Ugyanakkor a rendszert bevezető partnernek is lehetnek elvásásai az ügyféllel szemben, sőt, a hatékony bevezetéshez kell hogy legyenek. Ilyen elvárás az állandó konzultáció, s az, hogy az ügyfél a kezdetektől fogva szerves részét képezze a bevezetési folyamatnak. Csak ebben az esetben lehet az eredmény kiváló, ugyanis a bevezetés nem bízható kizárólag a partnerre.



Projekt-vezetés, és az új ERP rendszer bevezetése!

A hiedelmekkel ellentétben, egy új ERP rendszer bevezetése egyáltalán nem egyszerű feladat. Ezt a folyamatot számtalan tényező bonyolítja, ugyanakkor az optimális bevezetés sikeres lehet, persze a megfelelő feltételek mellet. Az ERP rendszerek nem csak hagyományos szoftverek. Beleolvadnak az egyes cégek további életébe, s nagy hatással vannak a működésükre, ahogyan a projekt-vezetést, úgy az eredmények követését illetően is. Lássuk, milyen feltételei vannak egy ERP hatékony bevezetésének, s hogyan oldható meg optimálisan a feladat:



EDI, vagy e-számla számlázó programok? II. – Függ-e ettől a vállalatirányítási rendszer hatékonysága?

Ahogyan azt előző cikkünkben megemlítettük, az EDI, vagyis Electronic Data Interchange, számtalan lehetőséget kínál a vállalatirányítási rendszerek kapcsán. Feleslegessé teszi a papír alapú számlázást, s ezt a nagyobb cégek, még jóval az elektronikus számlázó programok bevezetése előtt észrevették, és a lehetőséget ki is használták. Így a vállalatirányítási rendszerhez kiépített EDI számlázó minőségi változást hozott a vállalatok életébe, s természetesen kisebb költségeket és hatékonyabb működést.



EDI, vagy e-számla számlázó programok? I. – avagy mikor jobb a vállalatirányítás?

A számlázás a kisebb és a legnagyobb cégek esetében is egy kivételesen fontos tényező, ami mindig nagy odafigyelést és természetesen precizitást feltételez. Az igény a vállalatok részéről, hogy mellőzni kívánják a papír alapú számlázást, már évtizedekkel ezelőtt megszületett, azonban a technika csak a közelmúltban engedte meg ezt a lehetőséget. Így manapság már a vállalatok és cégek nagy hányada kizárólag elektronikus számlázó programok segítségével dolgozik, ami nem csak könnyebbé és egyszerűbbé, hanem költséghatékonyabbá is teszi a számlázást. Ugyanakkor a biztonságot is érdemes megemlíteni, mivel a megfelelő technológiák alkalmazásával az adattárolás biztonsági szintje jócskán növelhető! Mindenek előtt azonban lássuk, hogy a címben említett EDI számlázó, vagy az e-számla kedvezőbb-e a vállalatirányítás szempontjából!



ERP rendszerek bérlése, vagy vásárlása! Mikor hatékonyabb egy vezetői információs rendszer?

ERP rendszer, vezetői információs rendszer, bérlet, licenc vásárlás

Az ERP rendszerek bevezetésénél általános problémát szokott okozni a bérlés, illetve a licenc vásárlás kérdésköre. Ez nem is csoda, ugyanis a vásárlásnak és a bérlésnek is megvannak az egyedi sajátosságai, amelyek pozitív és negatív hatással is lehetnek egy adott cégre, vállalkozásra. Alapvetően elmondhatjuk, hogy mindkét lehetőség megbízhatóan és biztonságosan használható, így a döntést az egyedi igények és természetesen az anyagi ráfordítás mértéke határozza meg.




ERP biztonság Mac, Linux, Windows rendszereken!

Platform független, Mac, Machintos, Linux, Windows, biztonság

Ahogyan azt előző cikkeink egyikében már említettük, az ERP rendszerek esetében kiemelten fontos a platform függetlenség, mivel manapság már meglehetősen elterjedtek a Linux, Mac és Windows rendszerek is. Ugyanakkor a különböző operációs rendszereken a biztonság eltérhet, azonban egy felhő alapú szolgáltatás egy csapásra megoldja ezt a problémát. Persze egy megfelelő ügyviteli rendszer biztonsági háttere nem merül ki ennyiben.



Ügyviteli szoftver adatainak archiválása egy felhő alapú rendszerben

Az ügyviteli szoftverek esetén nélkülözhetetlen a megfelelő hatékonyság, s ez sok esetben az adatok utólagos elemzésénél nyilvánul meg. Ehhez azonban szükséges a dokumentumok archiválása, ami jelentős problémák elé állíthatja a legkülönfélébb cégeket.

Archiválás, felhő alapú adat tárolás

Az archiválás alapvetően egy biztonsági intézkedés, amire minden esetben szükség van, legyen szó egy apró vállalkozásról, vagy épp egy multinacionális nagyvállalatról. Az archiválás tehát kiemelt szerepet kell hogy kapjon, s természetesen nincs ez másként a papír alapú dokumentumok esetében sem, amelyek manapság ugyan egyre ritkábbak, azonban még mindig meglehetősen elterjedtek. Napjainkban már számtalan archiváló program létezik, amelyek a papír alapú dokumentumokat is megfelelő minőségben mentik el, így azok akár évtizedek után is biztonsággal előkereshetőek és felhasználhatóak. Ugyanakkor, egy minőségi ügyviteli rendszer esetében is kiemelt szerepet kap az archiválás, ami sajnos nem minden esetben adott.



Költséghatékonyság az Open-source vállalatirányítási rendszerekkel? (MySQL, Java Linux)

A vállalatirányítási rendszerek meglehetősen bonyolult, összetett alapokon nyugszanak, s megfelelő szakértelem nélkül, kétségtelen, hogy nehéz rajtuk kiigazodni. Persze csak ami az ERP rendszerek programszintű felépítését illeti, ugyanis egy minőségi rendszer könnyen használható és egyszerű segédeszköz, amely számtalan lehetőséget kínál a hatékonyságot és gyorsaságot illetően.

Nincs ez másként az Open-source vállalatirányítási rendszerek kapcsán sem. Az Open-source fogalma számtalan esetben felmerül az ERP rendszerek témakörében, azonban a jelentés sokak számára tisztázatlan. Valójában nyílt forráskódú rendszerekről van szó, amelyek a fejlesztésben teljesen szabad kezet adnak, így számtalan előnyük van. Ugyanakkor, a hátrányokról sem árt tudni, sőt!



A Nyugat-dunántúli régióban még elérhető a vállalati tanácsadás pályázat

A Nyugat-dunántúl régióban még elérhető a vállalati tanácsadás pályázat. Cégünk az online megjelenés, e-kereskedelem valamint a marketing területeken is akkreditált. A pályázat segítségével az általunk nyújtott tanácsadói szolgáltatásokért 50% támogatás is elérhető.



Mi a CRM rendszer és miért van szükség a minőségi vezetői információs rendszerekre?

Előző cikkünkben pillanatképet alkottunk a CRM rendszerek fogalmáról és fontosságukról, most azonban részletesebb tanácsokkal látjuk el olvasóinkat a CRM rendszerek bevezetésének lehetséges okairól!

Amikor a vezetői információs rendszerek (a "VIR" az "ERP" magyarosítása) bevezetésének okairól beszélünk, számtalan szempontot figyelembe kell vennünk. Ezek a szempontok egytől-egyig a cég hatékony működésére vezethetőek vissza, s ebbe a körbe, szinte minden beletartozik. Köztudott tény, hogy a CRM rendszerek által gyűjtött adatok marketingtevékenységekre is kiválóan alkalmasak, így egy hatékonyan használt CRM nagyban meglendítheti az eladásokat és megrendeléseket. Különböző vásárlói csoportok, személyre szabott ajánlatokkal célozhatóak meg, s így a marketing tevékenység nagyobb számú konverzióhoz vezethet.



Mi a CRM rendszer és miért van rá szükség?

CRM rendszer: Ügyfél kapcsolat kezelés (Customer Relationship Management)

Az ERP rendszerek után érdeklődők sok esetben találkozhatnak a CRM rövidítéssel, azonban a fogalom körül még manapság is meglehetősen sok a tisztázatlan kérdés. Sokan a CRM kifejezést egyenértékűnek tartják az ERP rövidítéssel, pedig két különböző területről van szó! A CRM rendszer része (egy külön modulja) lehet egy integrált ERP rendszernek, de attól függetlenül is működhet.






A projekt kontrolling legfontosabb tényezői

Az ERP rendszerek esetében számtalanszor előtérbe kerül a projekt-kontrolling kérdésköre, azonban a válaszok nem mindig egyértelműek.

Projekt-kontrolling modul integrálva egy ERP-rendszerbe

Az ERP rendszerek kapcsán a projekt-kontrolling alapvetően a projektvezetőt szolgálja, s abban segíti, hogy a projekt kezdetétől a végéig, minden információval tisztában legyen, s hogy a kapott információkból fontos következtetéseket vonhasson le. A projekt-kontrolling valójában egy dinamikus körforgás, amely állandó információáradatban is képes a megfelelő adatokat kezelni, s azokat kiemelni. A kontrolling szinte minden folyamatot elősegít a tervezéstől a nyomon követésig, ugyanakkor óriási szerepet kap a legkülönfélébb előrejelzésekben, az imént említett információ szolgáltatásban, s még a visszacsatolások folyamataiban is. Mivel a projekt egy komplex feladatokat átölelő egyedi tevékenység, így rendelkezik meghatározott ütemtervvel is, s a projekt-kontrolling a megfelelő ütemezésben is nagy szerepet játszik.



Még két régióban elérhető a vállalati tanácsadás pályázat

Még két dunántúli régióban (Nyugat-Dunántúl, Dél-Dunántúl) elérhető a vállalati tanácsadás pályázat. Cégünk az online megjelenés, e-kereskedelem valamint a marketing területeken is akkreditált. A pályázat segítségével az általunk nyújtott tanácsadói szolgáltatásokért 50% támogatás is elérhető.



Dobozos, vagy egyedi integrált vállalatirányítási rendszer a megoldás?

Az ERP rendszerek kiválasztásánál az egyik legfontosabb szempont a rendszer jövőbeni szerepének vizsgálata. Nem mindegy ugyanis, hogy mekkora céghez milyen rendszert alkalmazunk. Éppen ezért érdemes megvizsgálni a dobozos és az egyedi, integrált vállalatirányítási rendszerek közötti legfőbb különbségeket!

Dobozos vagy egyedi rendszer? Fontos az integráltság.

Alapvetően elmondhatjuk, hogy a dobozos rendszerek szinte minden feladatot ellátnak, s ez egy óriási pozitívum. Ugyanakkor, az ilyen rendszerekkel történő vállalatirányítás nem személyre szabott, így a rendszer az egyedi igényeknek meglehetősen nehezen felel meg. A dobozos megoldások általános felhasználási területekre készülnek, így tartalmazhatnak sok olyan modult is, amelyekre az adott cég esetében egyáltalán nem lesz szükség. Ugyanakkor, a dobozos rendszerek használatának nagy előnye, hogy szinte pillanatok alatt bevezethetőek, s a használatuk is könnyedén elsajátítható. Negatívumként azonban megemlíthetjük, hogy a dobozos vállalatirányítási rendszerek bővíthetősége alacsony szintű, így a speciális igényeknek az ilyen rendszerek sokszor nem tudnak megfelelni.



Mitől integrált az ügyviteli rendszer?

Mitől integrált az ügyviteli rendszer? Integráltság fontossága.

Egy új ügyviteli rendszer bevezetése alkalmával számtalan kérdés felmerülhet a megrendelőkben, ugyanakkor a kérdések jó része az integráltság fogalmára irányul. Éppen ezért érdemes tisztázni, hogy mit is jelent az integráltság az ügyviteli rendszerek világában, s miért olyan fontos!





Ügyviteli rendszer váltása II. – felhő alapú szolgáltatás hiánya, nagy hardverigény, drága frissítések stb.

Előző cikkünkben az ügyviteli rendszerek és az országhatárok közötti kapcsolatról beszéltünk, most azonban más vizekre evezünk!

Ügyviteli rendszer váltása - felhő alapú rendszerek

Ahogyan azt említettük, a vállalatirányítási rendszer váltását számtalan tényező befolyásolhatja, s ilyen a megnövekedett hardverigény is. Furcsának tűnhet, azonban valóban fontos szempont, ugyanis sok helytelenül fejlesztett rendszer állandó hardverigény növekedést mutat, amit a cégek sokszor nem képesek követni. Ilyenkor a váltás mindenképp indokolt, mivel a nagy hardverigény veszélyeztetheti a cég megfelelő működését.



Ügyviteli rendszer váltása I. – bevezető gondolatok, avagy a vállalatirányítási rendszer angolul miért nem tud?

Minden cég életében elérkeznek olyan pillanatok, amelyek nehéz helyzeteket szülnek, s ez nincs másként a vállalatirányítási rendszerek kapcsán sem. Nem kérdéses, hogy az üzleti környezet állandóan változik, ahogy szinte minden, így a cégek igénylik a korszerű ügyviteli rendszereket. Olyan rendszerekre van szükség, amelyek folyamatosan fejleszthetőek, ugyanis a szoftvereket használó cégek növekvő igényei csak ebben az esetben elégíthetőek ki. Éppen ezért fontos, hogy a vállalatirányítási rendszer angolul is jól tudjon, persze csak átvitt értelemben!



Mi a különbség a vállalatirányítási rendszer és a CRM rendszer között?

Vállalatirányítási rendszer és CRM-rendszer közötti különbségek és kapcsolatuk

Nem kérdéses, hogy az ERP és CRM rendszerekre manapság a vállalatirányítás területén egyre nagyobb szükség van, ugyanis a folyamatok felgyorsultak, s a tranzakciók száma esetenként a több ezret is elérheti napi szinten. Éppen ezért fontos ismerni a két rendszer közötti különbségeket!







Projekt-kontrolling és termelésirányítás az ERP rendszerek kapcsán!

Az ideális ERP rendszer kiválasztása esetén, meglehetősen fontos kérdés a projekt-kontrolling, illetve a termelésirányítási rendszerek témaköre is. A projekt-kontrolling segítségével a kitűzött célok hatékonyan valósíthatóak meg. Olyan jellegű lehetőség ez, amely egyértelmű és gyors támogatást ad a projektek levezetéséhez, és nagy segítséget nyújthat a fejlesztések kapcsán is.

Projekt-kontrolling és termelésirányítás az ERP-rendszerekben A projekt-kontrolling célja az időben korlátozott projektek, határozott eredményeinek felmutatása. Tehát, az ERP rendszer kiválasztása során, nagy hangsúlyt érdemes fektetni a projektekre, ugyanis a projekt-kontrolling hasznos lehet a projektek megvalósításának összes szintjén. A kontrolling funkciók kiterjednek a döntések előkészítésére, de természetesen, a nyomon követésekre és értékelésekre is, így mindenképp érdemes megfontolni a használatukat!




Könyvelő program helyett, integrált ügyviteli rendszer!

Egy integrált ügyviteli rendszertől a felhasználók számtalan újítást és könnyű megoldásokat várnak el, s a mai rendszerek ezt garantálják is.

Miután a felhasználó eldöntötte, hogy milyen jellegű rendszerre van szüksége, érdemes az egyes folyamatokat is alaposan áttekintenie. Minden cég különböző, így az elvégzendő feladatok is más jellegűek. Ezt a tényezőt az integrált ügyviteli rendszer kapcsán is mindenképp figyelembe kell venni.



Szempontok az ERP vállalatirányítási rendszer kiválasztása során

Ahogyan azt előző cikkeink egyikében már említettük, a vállalatirányítási rendszerek használata általában a túl sok adminisztrációra, vagy a megnövekedett forgalomra vezethetők vissza. Ugyanakkor, sok esetben a régi, elavult rendszerek cseréje is indokolt lehet. Emellett, egyéb szempontokat is fontos figyelembe venni egy új vállalatirányítási rendszer beszerzése előtt. Például, nélkülözhetetlen meghatározni a leendő rendszer méretét, amit minden esetben a cég mérete, illetve az adott iparágon belül betöltött szerepe határoz meg.



Az ideális vállalatirányítási, ERP rendszer kiválasztása IV. – avagy mennyit fizessünk az ügyviteli szoftverért?

Ideális vállalatirányítási rendszer rendszer kiválasztása, ár-érték arány

Amennyiben megtekintettük a rendszerszolgáltatók bemutatóját, és a referenciákat is áttanulmányoztuk, döntenünk kell a meglévő ajánlatok közül, és ki kell választanunk azt az ügyviteli szoftvert, amely majd valóban megfelel az igényeinknek. A választáskor az ár-érték arányt érdemes elsődlegesen vizsgálnunk, vagyis olyan ERP rendszert válasszunk, amely az adott igényeket optimális költségek mellett elégíti ki.



Az ideális vállalatirányítási, ERP rendszer kiválasztása III. – avagy az ügyviteli rendszer bemutatójának megtekintése

Az ERP rendszerek kiválasztása során a bemutatóknak jelentős szerepük van. A bemutatók alkalmával számtalan pozitív és negatív hatás érhet minket, így könnyebben dönthetünk majd az adott rendszerszolgáltatók közül. Előző cikkünkben már említettük, hogy a bemutatót akkor érdemes megtekintenünk, ha az célirányos és személyre szabott.



Az ideális vállalatirányítási, ERP rendszerek kiválasztása II. – avagy mikor hatékony a vállalatirányítási rendszer

Az ERP rendszerek legfőbb ismérve a hatékonyság. Viszont, a hatékonyság elérése érdekében, nem elegendő csupán egy kiválóan felépített vállalatirányítási rendszert alkalmaznunk. Olyan emberre, vagy emberekre is szükségünk lesz, akik a rendszer bevezetését megfelelően koordinálják! Azonban, egyáltalán nem mindegy, hogy ki lesz a belső projektvezető! Első megkérdezésre, sokan az ügyvezetőt ajánlanák, viszont egyáltalán nem biztos, hogy az ügyvezető alkalmas személy erre a célra. Természetesen, nem a kompetenciái kérdésesek, hanem a szabadideje! Az ügyvezetők ugyanis kevés szabadidővel rendelkeznek, s éppen ezért indokolt egy projektvezető alkalmazása az új ERP rendszerek bevezetésekor!



Az ideális vállalatirányítási, ERP rendszer kiválasztása I.

Manapság ha vállalatirányítási rendszert keresünk, kétségtelen, hogy az ERP rendszerek széles kínálata tárul elénk, ez viszont egyáltalán nem könnyíti meg a választást, sőt! Nem egyszerű eldönteni, hogy egy adott cég esetében milyen ERP rendszert érdemes használni, azonban, ha néhány egyszerű tippet megfogadunk, pillanatok alatt kiválaszthatjuk az ideális megoldást!



Új ügyfél: Cool4U Kft

Új céggel bővült a Flexium ERP rendszert választók köre. Elkezdődött a bevezetés a Cool4U Ingatlanforgalmazó és Klímatechnikai Kereskedelmi Kft-nél.



Új funkciók a FLEXIUM-ban: helyettesítő, más néven alternatív cikkek

Külön törzsállományban nyilvántarthatóvá és karbantarthatóvá váltak a helyettesítő, más néven alternatív cikkek. A készletbeszámolók a cikkre vonatkozó információk mellett megjelenítik az alternatív cikkekre vonatkozó adatokat is.


Bővült a Flexium ERP ügyviteli rendszert választó ügyfeleink listája

Elkezdődött a bevezetés az Energofish Kft-nél.